Saker man vill ha hellre än godis i påskägget

Idag är det påskafton, vilket innebär att många har vaknat påskägg under kudden, sängen eller vart det nu brukar gömmas. En sådan dag är det svårt att inte drömma sig bort och fundera vad man helst av allt skulle vilja ha i det där påskägget... Jag har utelämnat evigt liv, fred på jorden och ja, allt annat dravel. Nu koncentrerar vi oss bara på en sak, konsumtion, konsumtion, konsumtion.

5. Guld
Hade det inte varit soft att känna att påskägget var lite tyngre i år? Och när det öppnas märker man att det i ägget har gjutits 25 k guld? Hade så varit fallet så hade jag kanske kunnat finansiera följande saker, lite beroende på hur stort ägget var.


4. Bleu de Chanel
Den står ju lite i missförhållande till förra kategorin värdemässigt, men icke desto mindre. Ett av Chanels nya tillskott av herrdofter heter Bleu de Chanel. Varken för tung eller för lätt och känns rätt till både fest, viktiga klientmöten och till vardags. Mitt nästa realistiska inköp.
3. BMW 118D
BMW:s 1-serie är en av de snyggast designade bilmodellerna på länge. Det är en bil som precis klarar sig undan jantelagens onda öga (bilar är nämligen enligt min mening det enda tillämpliga området för jantelagen). Designen ger ett intryck av någon slags baktunghet som för tankarna tillbaka på bildesignens tidiga år. Jag ser fram emot att se påskharen svänga in med en sådan på min parkering tills nästa år, jag kanske till och med kommer förbereda ett glas kall saft.

2. A. Lange & Söhne Langematik-Perpetual
Det finns bara ett riktigt smycke för män och det är klockan, och jag säger som vi säger uppe i norrbotten, Schka de va, så schka de va. brunt armband och guld runt tavlan passar de flesta munderingarna, så varför inte en sådan i påskägget?
1. Polo Ralph Lauren's Tailored Prep Spring Collection
Ralph Lauren gör många kollektioner per år, det här är deras bästa och den håller en lång tid framöver. Det skulle vara så skönt att för en gångs skull få säga: Jag tar allt. Därför hamnar den högst upp.
Se kollektionen här
(Hade man varit djärv hade man kanske önskat sig Ralph Lauren själv i ett påskägg, men ärligt talat tror jag att han hade varit mest i vägen)

/AL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0