Livsnjutare

Det finns vissa människor som vet hur de vill leva livet. Sedan finns de dem som lever det livet de vill leva. Här följer de livsnjutare jag helst skulle vilja sätta mig med och häll upp mig en stadig whiskey med.

5. Jim Murray
Jim Murray är skaparen av the whiskey bible. Hans jobb, nej, hans liv går ut på att pröva whiskeysorter och med hans tryffelsinne listar han varje års bästa. Och ja, han tjänar pengar på detta. Mycket pengar.
'

4. Ernst Kirchsteiger
Jag vet inte riktigt vad man ska säga om den här mannen annat än att han förkroppsligar mysighet. Kanske är Jorden för härlig för att låta skor skilja honom från den. Är det förklaringen till att han inte haft på sig ett par sådana sedan 1995? Det finns helt enkelt ingen som kan sitta och blicka ut över havet på en kobbe med armarna runt knäna som han. Hurra"




3. Bengt Frithiofsson
Det finns få människor som skulle få behålla sitt jobb om de dök upp full i en nyhetsstudio. För Bengt är det precis tvärtom, skulle han komma dit nykter skulle TV4 behöva ha ett ordentligt snack med honom. Bengt älskar vin och Bengt jobbar med att kanske egentligen inte pröva vin, mera dricka det. Yrkesalkoholist, och han skulle inte vilja ha det på något annat vis.
'

2. Hugh Hefner
Det finns inte så mycket annat att göra än att applådera den här mannen för att han lever det liv han vill leva, in i det sista. Hugh Hefner har tagit konceptet "ta jobbet med sig hem" till en helt ny nivå. Har han ett liv? I alla fall ett tag till. Njuter han av det? Kanske till och med lite för mycket.



1. Carl-Jan Granqvist
Jag älskar den här mannen. Många av er kanske tänker, hur kan Carl-Jan hamna före Hugh Hefner? Det ska jag säga er. Carl-Jan har förmågan att njuta av precis ALLT. Det finns ingenting enligt honom man inte kan njuta av. Allt från Champagne självklart, till amande kvinnor. Ni hörde rätt. Ceejay uttalade sig nyligen om den här kvinnan som nekades ett glas vin av en bartender på frågan: vad skulle du rekommendera till bartendern i framtida liknande situationer? "Jag råder honom att njuta av den ammande kvinnan!".
'
'
/AL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0