Troligaste kommande konspirationsteorier om Usama bin Ladin

Om någon mot förmodan har missat det så har alltså bin Ladin dödats av en amerikansk insatsstyrka. Vi liknande händelser hör det ju ej till ovanligheten att border line-personligheter börjar hitta på konspirationsteorier om vad som egentligen hände. Eftersom jag själv ibland bär lätt schizofrena drag i mina tankeassociationer så tänkte jag förhandstippa de troligaste. När jag säger troliga menar jag ej troliga i den bemärkelse att det verkligen förhåller sig på ett visst sätt, utan vad man troligen kommer att spekulera kring.

5. Inte död allt påhittat
Kanske den självklaraste. På samma sätt som Michael Jackson har setts resas från i en helikopter kommer säkert information snart komma om att han egentligen inte alls är död. Anledningen till varför President Obama kommit ut med det kan vara många. För att driva ut honom, för att ta reda på om han egentligen lever etc. Jag läste ett inlägg på Aftonbladet, vilket jag försäkrar är ett medium jag inte använder annars, att någon ifrågasatte att det överhuvudtaget uppkommit en eldstrid då man inte kunde se några spår av denna i bilderna från huset. Sådant kommer sätta igång den djungeltrumman.

4. Dumpades i havet för att han var sönderskjuten
Det har uppgetts att han dumpades i havet för att: 1. en snabb begravning skulle ske enligt muslimska seder, 2. Det inte skulle få finnas en grav det kunde vallfärdas folk till. Här finns det ju en hel del att spekulera i, exempelvis att navy seals-soldaterna gick bärsärk när de fick se honom och förvandlade kroppen till ett modernt konstverk. Ett sådant avslöjande skulle givetvis agitera extremister ännu mer och dessutom kanske innebära att de soldater som utförde situationen ställs inför rätta.

3. Det var inte bin Ladin som sköts
Jag vet inte exakt hur många dubbelgångare som Saddam Hussein skapade till sig själv för att vid olika tillfällen företräda honom. Lika personer som fick undergå skönhets(antiskönhets)operationer för att bli ännu mer övertygande som rollen av Iraks företrädare. Kan det vara så att det var en av bin Ladins dubbelgångare som sköts, och det var därför man sänkte kroppen?


2. Bin Ladin dog egentligen tidigare
Bin Ladin har inte visat sig på år? Oavsett om bilder kommer visas på hans kropp kommer säkerligen rykten att spridas om att han egentligen dött mycket tidigare än den 2 maj 2011. President Obamas ord väger tungt. Kanske har han räknat med att hans ord väger tyngre än om någon al Qaida-ledare skulle förklara att han dog för betydligt längre sedan? PR-kupp för Obama som har haft det kämpigt på hemmaplan med dalande siffror inför omvalet?


1. Konspirationsteori de Luxe
Enligt DN ska 4 personer förutom bin Ladin dödats totalt, bin Ladins son, två kurirer samt en kvinna. Kan det vara så att de två kurirerna egentligen var Elvis Presley och Saddam Hussein? Kvinnan var Michael Jackson? Sonen var Heath Ledger, och som grädde på moset, bin Ladin själv, egentligen var Barack Obama? Avgör själva...


/AL



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0